Eind 2020 is de buurtvereniging Zwolse Buurt opgericht. Het doel van de buurtvereniging is om te zorgen voor een veilige en leefbare woonomgeving in de Zwolse Buurt in Deventer. Buurtbewoners kunnen ideeën aandragen of echt actie ondernemen. Het gaat om bijvoorbeeld de groene omgeving, veilig verkeer of het verbinden van buren. Ook houden we ons bezig met bedrijvigheid in de buurt en met de energietransitie.

De activiteiten worden georganiseerd vanuit werkgroepen. In de werkgroepen zitten enthousiaste buurtbewoners en een vertegenwoordiger vanuit het bestuur. Dat bestuur bestaat uit Clemens Geenen (voorzitter), Lidwien van de Wijngaert (secretaris), Jan de Goede (penningmeester), Fura Grol (algemeen bestuurslid) en Elsbeth Stiekema (algemeen bestuurslid). Ondanks de beperkingen van corona zijn we al actief. Zo hebben we een website gemaakt en hebben we in december een eerste buurtkoffie georganiseerd. Neem contact op als je ook een buurtkoffie wilt organiseren. Wij kunnen helpen met de communicatie en de kosten. We hebben namelijk ook een startsubsidie gekregen van WijDeventer. Verder hebben we een interviewreeks opgezet met ondernemers uit de buurt. Op die manier hopen we elkaar wat beter te leren kennen. Het eerste interview vind je hieronder. Heb je een idee of wil je actief worden in een werkgroep? Neem gerust contact op! Lid worden kan natuurlijk ook. Het lidmaatschap kost 15 euro per jaar. Voor meer informatie surf je naar www.bvzwolsebuurt.nl of stuur je een mailtje aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Logo Zwolsebuurt maart2021 LR