Stichting Eigen Bouw en Dura Vermeer Bouw Hengelo hebben de overeenkomst ondertekend voor de ontwikkeling en bouw van 86 huurappartementen aan de Rubensstraat.

Op het braakliggende terrein tussen de Hobbemastraat, Rubensstraat, Ruysdaelstraat en Nicolaas Maesstraat wordt in juli 2021 gestart met de bouw. Naar verwachting worden de appartementen in het najaar van 2022 opgeleverd. De nieuwbouwappartementen zijn geschikt voor één- en tweepersoonshuishoudens. De huurprijs wordt ongeveer € 850,- per maand.

Geheel eigen architectuur, omringd door bomen Namens Eigen Bouw tekende Aerdt Nijland, directeur- bestuurder, samen met Koert Terhürne, directeur van Dura Vermeer Bouw Hengelo. Het plangebied ligt langs de IJssel en een groot aantal appartementen krijgt ook zicht op de IJssel. Architectonische accenten als glazen gevels, banden en metselwerkverbanden zorgen voor een geheel eigen architectuur en samenhang.

Duurzaam wonen

In het ontwerp is praktisch en doelgericht gekeken naar elementen die waarde toevoegen en ontworpen vanuit verhuurbaarheid en functionele indeelbaarheid. Zo wordt het een compacte bouw in combinatie met een afgewogen installatieconcept met PV-panelen. De appartementen worden gasloos, middels het Slim Warmtenet Zandweerd wordt restwarmte van de rioolwaterzuivering gebruikt om te verwarmen.

Geïnteresseerd?

Schrijf je gratis in bij Eigen Bouw via de website www.eigenbouw.nl. Dan bouw je vast inschrijftijd op. Sta je al bij Eigen Bouw ingeschreven? Kijk dan wel even in jouw account of jouw gegevens actueel zijn en het juiste e-mailadres vermeld staat. Wil je meer weten over wanneer de woningen worden verhuurd? Houd dan onze website in de gaten.