Wij wonen in de Zandweerd en wij gaan voor minder: minder gas verstoken, minder geld uitgeven. Wij waren samen het meedenkteam en schreven voor jullie het buurtplan, boordevol weetjes over Zandweerd gasvrij, warmtenet en bespaartips. Wij gaan verder als duurzaamheidsteam. Doen jullie mee?

Wat hebben we gedaan? We begonnen met dromen, we begonnen met vragen. We lieten ons bijpraten door medewerkers van de gemeente, projectleiders en duurzaamheidsadviseurs. We organiseerden buurtbijeenkomsten, een duurzame doedag en een digitale informatieavond over isolatie. We liepen langs de huizen met een infraroodmeter (om te kijken op welke plekken warmte verloren gaat). En wij lieten onze huizen isoleren, HR++ glas plaatsen, we plakten tochtstrips en kochten energiezuinige apparaten. We zagen dat het ons iets opleverde: comfortabeler wonen, minder gas verstoken, een lagere energierekening. Er is nog veel te doen, dus wij gaan door als vraagbaak, denktank voor de bewoners van Zandweerd!

Duurzaamheidsteam Tips maart2021 LR

Ga ook aan de slag, in je eigen huis of samen met de buren! Wij kunnen je laten zien waar je moet beginnen en waar je aan moet denken. We hopen je in 2021 te zien bij een van onze activiteiten (in de wijk of online): zoals een doedag, informatieavond, energie party of open huizen route. Zo kun je bijvoorbeeld Gluren bij de Buren op woensdag 31 maart. Kom tussen 13 en 19 uur langs aan de Cartesiusstraat 26 en kijk hoe Tamar zijn spouwmuur laat isoleren en stel je vragen aan de adviseur (graag vooraf aanmelden). Doe je mee? Samen gaan we voor minder!

Buurtplan ‘Zandweerd gaat voor minder’

In november was het klaar, ons buurtplan: alles op een rijtje over o.a. Zandweerd aardgasvrij, “altijd-goed”-maatregelen voor je eigen woning, acties en mogelijkheden voor advies in Deventer, subsidies, ervaringen van buurtgenoten en samenwerking in de buurt. Doe er je voordeel mee! Lees het interactieve plan op www.zandweerdstroomt.nl. Liever een papieren versie? Dat kan ook. Haal je gratis exemplaar op bij buurthuis ‘Bij de Halte’ (Zwolseweg 190A).

Contact

Meer weten? Ga naar Facebook (ZandweerdStroomt) of stuur een e-mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je kunt ons natuurlijk ook even aanschieten als je ons tegenkomt op straat of bij de bakker.

Groetjes van

Jan, Willemien, Jildau, Frank, Esther en Peter